لوله استیل مواد غذایی

 

لوله استیل مواد غذایی یکی از انواع لوله های فلزی است که در برابر رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار بوده و برای انتقال مواد غذایی به کار گرفته می‌شود.

آشنایی با لوله استیل مواد غذایی

لوله استیل مواد غذایی که از آن با نام لوله استنلس استیل مواد غذایی هم یاد می‌شود، یکی از مهمترین و کاربردی‌ترین انواع لوله‌های استیل به شمار می‌آید. لوله‌های استیل دارای ترکیباتی مقاوم در برابر رطوبت هستند و واکنش پذیری آن‌ها با مواد غذایی بسیار ناچیز است و همین موضوع سبب شده که از این لوله‌ها در صنایع غذایی استفاده‌های فراوانی بشود.
اکسیداسیون لوله‌هایی که در حوزه مواد غذایی به کار گرفته می‌شوند؛ یکی از مهمترین و شایع‌ترین مشکلات در این حوزه به حساب می‌آید. زنگ زدگی لوله‌های انتقال مواد غذایی می‌تواند موجب خراب شدن یا پایین آمدن کیفیت مواد غذایی شود. لذا استفاده از لوله‌هایی که بتواند این مشکل را حل کند همیشه یکی از مهمترین دغدغه‌های فعالان در این حوزه به شمار آمده است.
لوله استنلس استیل مواد غذایی یکی از باکیفیت‌ترین انواع لوله‌ها برای انتقال مواد غذایی است. این لوله‌ها در ترکیب خود دارای حداقل 5/10 درصد کروم هستند که یکی از مهمترین مواد برای افزایش مقاومت به خوردگی این لوله‌ها به شمار می‌آید. لازم به ذکر است که فلز کروم در محیط‌های اکسیدی، واکنش پذیری بالایی دارد و بلافاصله با اکسیژن واکنش داده و به عنوان یک سد قوی عمل کرده و از خوردگی ساختار داخلی لوله جلوگیری می‌کند. در ادامه اطلاعات کامل‌تری درباره لوله استیل مواد غذایی و ویژگی‌های آن ارائه خواهیم کرد.

مهمترین ویژگی‌های لوله استیل مواد غذایی

همانطور که در قسمت قبل هم ذکر شد، مقاومت به خوردگی یکی از مهمترین خصوصیات لوله استیل مواد غذایی به شمار می‌آید. علاوه بر این، قابلیت بازیافت و سازگاری با محیط زیست نیز یکی دیگر از مهمترین خصوصیات این دسته از لوله‌های استیل است.
در کنار این موارد، این لوله‌ها در برابر سایش و لغزش نیز مقاومت بالایی دارند. همچنین ماشین کاری و شکل دهی لوله استیل مواد غذایی بسیار آسان است. دوام بالا، وزن سبک و تمیز کاری آسان در کنار قابلیت کنترل جریان مواد غذایی هم از دیگر مزایای این دسته از لوله‌های استیل به شمار می‎آید.

کاربرد لوله‌های استیل در صنایع غذایی

کاربردهای لوله استنلس استیل در صنایع غذایی بسیار متنوع است. یکی از مهمترین کاربردهای این لوله‌ها، کاربرد در کارخانه تولید آب معدنی می‎باشد. علاوه بر این، در کارخانجات تولید سوسیس و کالباس نیز از لوله استیل مواد غذایی استفاده فراوانی می‌شود. همچنین در کارخانه تولید ماء الشعیر و انواع مختلف نوشابه و نوشیدنی‌های گازدار نیز لوله‌های استیل کاربرد زیادی دارند.

دسته بندی انواع لوله استیل مواد غذایی

به صورت کلی چهار نوع لوله استنلس استیل مواد غذایی در این حوزه به کار گرفته می‌شود که دو دسته از آن یعنی لوله استیل 304 و 316 کاربرد گسترده‌تری دارند. لوله استیل ضد زنگ 304 یکی از مهمترین لوله‌های استیل است. مقدار کروم لوله استیل 304 بین 16 تا 24 درصد می‌باشد. این لوله‌ها مقاومت به خوردگی خوبی دارند اما در برابر کلریدها از مقاومت قابل قبولی برخوردار نیستند.
دسته دوم لوله‌های استیل مواد غذایی اما لوله‌های استیل 316 هستند. میزان کروم این لوله‌ها مشابه لوله 304 است. با این وجود، در لوله‌های استیل 316 چیزی نزدیک به 2 الی 3 درصد مولیبدن وجود دارد که باعث بالا رفتن مقاومت لوله در برابر مواد کلریدی شده و در نتیجه این لوله‌ها گزینه‌ی مناسب‌تری برای انتقال محصولات گوشتی و مواد حاوی نمک هستند. علاوه بر این، لوله‌های تولید شده از فولاد فریتیک و فولاد ضد زنگ دوبلکس که کروم بالایی دارند و در برابر حرارت مقاومند نیز برای انتقال مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خرید مستقیم لوله استیل صنایع غذایی

مزایای مهمی از جمله قیمت مناسب‌تر لوله استیل، سادگی فرایند خرید و تضمین کیفیت و سلامت لوله استیل مواد غذایی سبب شده تا خرید اینترنتی این دسته از لوله‌های ضد زنگ رونق زیادی داشته باشد. بازار پایپ یکی از معتبرترین مراکز فعال در زمینه عرضه انواع مختلف لوله فلزی و پلیمری است و از طریق این مرکز می‌توانید برای خرید لوله استنلس استیل مواد غذایی اقدام نمایید.