شیر گازی استیل چیست ؟

اگر با هر نوع سیستم پردازش سیال کار کرده اید، با شیرهای گازی استیل و کار مهمی که انجام می دهند آشنا هستید. شیرهای گازی استیل، شیرهای گازی یک چهارم چرخشی هستند که اغلب با طرح های تمام سوراخ ساخته می شوند. این بدان معنی است که آنها می توانند به طور کامل جریان را در هنگام بسته شدن متوقف کنند و در هنگام باز شدن مانع از جریان نمی شوند. این با ارزش است زیرا سرعت جریان و فشار برای برنامه مهم هستند. استیل یکی از قوی‌ترین و مقاوم‌ترین مواد موجود است که در برابر فشار و دما مقاومت بالایی دارد. کاربردهای زیادی برای شیرهای گازی توپی استنلس استیل وجود دارد، اما در این مقاله به برخی از رایج ترین آنها می پردازیم. اما اول، چه چیزی استیل را بسیار خاص می کند؟

استیل چیست؟

دلیل استفاده بسیار زیاد از شیرهای گازی استیل این است که یک ماده فوق العاده است. از نظر درجه بندی فشار و تحمل دما از چدن، چدن داکتیل، برنج و مس سخت تر است. استیل در بسیاری از زمینه ها با فولاد کربنی رقابت می کند، اما در مقاومت در برابر خوردگی یک مایل آن را شکست می دهد. به همین دلیل، کاربرد شیرهای گازی استیل معمولاً در یک یا چند ناحیه (خوردگی، دما، فشار) سخت است.استیل یک ماده فوق العاده است که شکست دادن آن دشوار است، اما یک ایراد عمده دارد: قیمت شیر گازی استیل . یک جهش قیمت عمده از شیرآلات آهنی به شیرآلات فولادی وجود دارد، اما تضمینی است! جهش قیمت با جهش کیفیت از یک ماده به ماده دیگر منعکس می شود. استیل بهترین از بهترین ها با تحمل فشار بالا، محدودیت های دما و مقاومت در برابر خوردگی است.

ایا همه ای استیل ها برابر هستند

همه استیل برابر نیستند! انواع مختلفی از استیل وجود دارد که رایج ترین آنها 304 و 316 است. این اعداد نشان دهنده ترکیب شیمیایی مواد است که از حداقل 50٪ آهن و 10٪ کروم بدون توجه به درجه تشکیل شده است. به طور معمول، هر چه کروم در مخلوط بیشتر باشد، مقاومت در برابر خوردگی بالاتر است. فولاد ضد زنگ 304 به دلیل افزودن نیکل در مخلوط، به خوبی در برابر خوردگی مقاومت می کند. اگرچه فولاد ضد زنگ 316 برای محیط های سخت مجهزتر است. این ماده دارای سطوح بالاتری از نیکل و ماده ای به نام مولیبدن است که به مخلوط اضافه شده است. نیکل و مولیبدن هر دو با کروم کار می کنند تا آلیاژ را در برابر کلریدها که در محیط های دریایی یافت می شوند مقاوم تر کنند. دریچه های توپی ساخته شده از استیل 316 از مقاوم ترین شیرهایی هستند که می توانید در برابر خوردگی پیدا کنید.

استفاده از شیرهای گازی استیل

برنامه های کاربردی برای شیرهای گازی استیل
ما طیف گسترده ای از شیرها را می فروشیم، اما شیرهای گازی استیل به طور خاص برای چه مواردی استفاده می شوند؟ بیایید دریابیم! در زیر چند شغل وجود دارد که استیل ارزش خود را نشان می دهد.

نفت
فرآیند پالایش نفت خام به خروجی های قابل استفاده، فرایندی پیچیده است که امروز زیاد به آن خواهیم پرداخت. با این حال، این یک نمونه عالی از کاری است که فقط شیرهای گازی استیل می توانند انجام دهند. نفت خام می تواند حاوی آب، دی اکسید کربن، گوگرد و انواع میکروارگانیسم ها باشد. اینها آن را به یک ماده بسیار خورنده تبدیل می کند. در طول زمان به آرامی فلز را تجزیه می کند، بنابراین باید دریچه ها و لوله هایی تهیه کنید که بتوانند در طولانی ترین زمان آن را تحمل کنند. شیرهای گازی استیل نسبت به سایر مواد طولانی‌تر نگه می‌دارند، بنابراین انتخاب واضحی هستند.

محیط های آب دریا
برخی از کاربردها در آب دریا یا نزدیک آن انجام می شود، مانند نمک زدایی. محیط های دریایی برای همه انواع مواد خورنده و مضر هستند، اما به دلیل اینکه آب را درگیر می کنند، بیشتر از همه بر فلزات تاثیر می گذارند. در این نوع کاربردها، بسیاری دوست دارند از شیرهای گازی پلاستیکی استفاده کنند که ممکن است نسبت به اکثر فلزات مقاومت بهتری در برابر آب و مواد شیمیایی خشن داشته باشند. مشکل این است که شیرهای پلاستیکی توانایی عملکرد در فشارهای بالا و دمای شدید را ندارند. شیرهای گازی استیل شرایط سخت را به راحتی مدیریت می کنند. و با نگهداری مناسب، یک شیر گازی استیل می تواند طول عمر زیادی در اطراف آب دریا داشته باشد.

شیر گازی استیل روی کتری آبجو

سیستم های آبجوسازی
در نهایت، نگاهی گذرا به دم کردن خواهیم داشت. شیرهای گازی استیل تقریباً در هر آبجوسازی استفاده می شود. دریچه‌های توپی ضد زنگ که معمولاً روی کتری قرار می‌گیرند، به کاربر اجازه می‌دهند تا جریان مایع را در حین انتقال کنترل کند. دلیل ضروری بودن فولاد ضد زنگ این است که در تماس مستقیم با مخمر، مایعی است که در طی فرآیند له کردن هنگام دم کردن آبجو یا ویسکی استخراج می شود. این یک ماده مایع خورنده است که دریچه های ساخته شده از آهن را فرسوده می کند. از آنجایی که شیرهای پلاستیکی نمی توانند دمایی را که در دم کردن با آن مواجه می شوند تحمل کنند، استیل بهترین گزینه است

خطوط لوله گاز به کنترل دقیق مایعات و گازها به منظور انتقال آنها به مکان های دقیق نیاز دارند. شیر استیل یکی از آن قطعاتی است که از هر نوع نشت گاز طبیعی و نفت خام در حین حمل و نقل جلوگیری می کند.

حتی صنایع آبجوسازی نیز از آن برای جداسازی و جمع آوری آبجو استفاده می کنند. ممکن است تعجب کنید که چه چیزی این اجزا را برای پروژه های مختلف خط لوله مهم می کند. پاسخ به آن مزایای منحصر به فردی خواهد بود که آنها ارائه می دهند. نه تنها این، بلکه از عملکردهای خاصی پشتیبانی می کنند که نیاز آنها را افزایش می دهد

انواع شیرهای گازی استیل: چگونه برای کاربرد خود شیر مناسب را انتخاب کنیم؟

اول از همه باید تصمیم بگیرید که کجا از آن استفاده می کنید. این به شما کمک می کند تا مشخصاتی را که از یک شیر گازی استیل نیاز دارید تعیین کنید. علاوه بر این، همچنین در نظر بگیرید که در معرض چه نوع مواد شیمیایی قرار می گیرد، به عنوان مثال، پراکسید هیدروژن یا نفت. اکنون می توانید یکی را انتخاب کنید که بالاترین مقاومت را در برابر این مواد شیمیایی دارد. سپس محیطی می آید که از آن استفاده خواهد شد. آیا محیط بیش از حد گرم و تحت فشار خواهد بود یا شاید ممکن است یک محیط سرد باشد. همه این عوامل در کنار هم بهترین گزینه را برای انتخاب مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

مزایای شیرهای گازی استیل: چگونه عملکرد، دوام و ایمنی را بهبود می بخشند؟

دریچه های استیل می توانند در طول استفاده از مزایای متعددی برخوردار باشند. اولین مزیتی که به دست خواهید آورد مقاومت در برابر خوردگی است که حفظ یکپارچگی ساختاری شیر در حضور ترکیبات شیمیایی مختلف است. علاوه بر این، آنها همچنین دارای سطح مناسبی از مقاومت در برابر فشار و دما هستند. نه تنها این، بلکه بسیار بادوام هستند که طول عمر طولانی را تضمین می کند. شرکت های مختلف نوشیدنی در حال حاضر از این شیرها استفاده می کنند زیرا این شیرها در واقع امن ترین گزینه برای تحویل آبجو یا سایر نوشیدنی های مورچه ای هستند. بنابراین می توان گفت که یک شیر گازی استیل اکثر الزامات عملکرد بهتر، دوام و همچنین ایمنی را برآورده می کند.

نکات و بهترین روش ها برای استفاده از شیرهای گازی استیل: چگونه آنها را به طور موثر نصب، نگهداری و عیب یابی کنیم؟

قبل از نصب آن ها برای هر یک از مصارف صنعتی خود، توصیه می شود که راهنمای سازنده را مطالعه کنید و همچنین از ابزارهای مناسب برای این فرآیند استفاده کنید. علاوه بر این، در صورت امکان، بررسی های دوره ای را برای هرگونه نشتی یا خوردگی خفیف انجام دهید. اگر جریان مایع یا گاز به طور ناگهانی متوقف شود، بررسی کنید که آیا چیزی در شیر گیر کرده است.

نتیجه:

بنابراین می توان گفت که شیرهای گازی استیل در کاربردهای مختلف نقش دارند و چندین مزیت مهم برای صنایع دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *