چگونه صنایع مختلف باید شیرهای توپی را انتخاب کنند؟

چگونه صنایع مختلف باید شیرهای توپی را انتخاب کنند؟

چگونه صنایع مختلف باید شیرهای توپی را انتخاب کنند؟

 

کاربرد شیر گازی چیست؟

شیر گازی در دهه 1950 ظاهر شدند. با پیشرفت سریع علم و فناوری و بهبود مستمر فرآیند تولید و ساختار محصول، شیر گازی در مدت کوتاهی 50 ساله به سرعت به یک نوع اصلی شیر تبدیل شده است. در کشور صنعتی غرب، استفاده از شیر گازی سال به سال در حال افزایش است.

شیر گازی عمدتاً در خط لوله برای قطع، توزیع و تغییر جهت جریان محیط استفاده می شود. فقط باید با چرخش 90 درجه و یک لحظه چرخش کوچک کار کرد تا محکم بسته شود. شیر گازی بهترین استفاده را به عنوان سوئیچ و دریچه خاموش کننده دارند.

از آنجایی که شیر گازی معمولاً از لاستیک، نایلون و پلی تترافلوئورواتیلن به عنوان مواد آب بندی صندلی ساخته می شوند، دمای استفاده از آنها توسط مواد آب بندی صندلی محدود می شود. قطع شیر گازی توسط توپ فلزی در نقش متوسط، بین صندلی های پلاستیکی برای فشار دادن یکدیگر (شیر گازی شناور) به دست می آید. ناحیه محلی حلقه آب بندی صندلی تحت فشار تماس خاصی دچار تغییر شکل الاستوپلاستیک می شود که می تواند دقت ساخت و زبری سطح توپ را جبران کند و عملکرد آب بندی شیر توپ را تضمین کند.

شیر گازی بهداشتی

حلقه آب بندی نشیمنگاه شیر گازی معمولاً از پلاستیک ساخته شده است، بنابراین در انتخاب ساختار و عملکرد شیر گازی به خصوص در صنایع نفتی، شیمیایی، متالورژی، مقاومت در برابر آتش و جلوگیری از آتش سوزی شیر گازی باید در نظر گرفته شود. سایر بخش ها، تجهیزات متوسط قابل اشتعال و انفجاری و سیستم خط لوله.

انواع شیر گازی چیست؟

شیر گازی انواع مختلفی دارد مانند شیر گازی شناور، شیر گازی ثابت، شیر گازی V، شیر گازی سه طرفه، شیر گازی بهداشتی، شیر گازی استیل، شیر گازی فولادی ریخته گری،شیر گازی مقاومت در برابر گوگرد، شیر گازی آستین،
به طور کلی، شیر گازی در سیستم های خط لوله با تنظیم مضاعف، عملکرد آب بندی دقیق، کانال های انقباض، باز و بسته شدن سریع، نویز کم، کاویتاسیون و گاز شدن، نشتی جزئی به اتمسفر، گشتاور عملیاتی کم و مقاومت سیال کم توصیه می شوند. علاوه بر این، شیر گازی نیز برای سیستم لوله کشی با ساختار سبک، قطع فشار کم (اختلاف فشار کوچک) و محیط خورنده مناسب است.

در سیستم خط لوله اکسیژن صنعت متالورژی، شیر گازی با عملیات چربی زدایی دقیق مورد نیاز است. هنگامی که خط اصلی در خط لوله نفت و خط لوله گاز باید در زمین دفن شود، باید از شیر گازی جوش داده شده با قطر کامل استفاده شود. در صورت نیاز به عملکرد تنظیمی، شیر توپی با ساختار ویژه با دهانه V شکل باید انتخاب شود. در نفت، پتروشیمی، شیمیایی، برق، ساخت و ساز شهری، سیستم خط لوله با دمای کار بالای 200 درجه می تواند شیر گازی را با مهر و موم فلز به فلز انتخاب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *