کاربرد شیر گازی استیل در صنایع غذایی

شیر گازی استیل از یک توپ توخالی، سوراخ دار و محوری برای کنترل جریان از طریق آن استفاده می کند. اگر دسته شیر گازی استیل موازی با جریان باشد، دریچه باز است. هنگامی که دسته شیر عمودی است، شیر گازی استیل بسته می شود. بنابراین، وضعیت شیر گازی استیل را می توان به راحتی با بررسی موقعیت دسته شیر توپی تایید کرد.

هر زمان که برای خرید غذاهایی مانند غلات، بیسکویت، میوه های کنسرو شده و شیرینی می روید، ممکن است تعجب کنید که چگونه این غذا پردازش می شود. در اینجا شیر گازی استیل نقش مهمی در صنایع غذایی و آشامیدنی ایفا می کند. غلات، کلوچه، میوه های کنسرو شده یا شیرینی، همه چیز در قفسه یا بخارپز، آبگیری، پاستوریزه شده و سپس در جعبه ها، قوطی ها و کیسه ها بسته بندی می شود.

کاربرد شیر گازی استیل در صنایع غذایی و آشامیدنی

هر فرآیند به طیف وسیعی از دریچه ها نیاز دارد، به ویژه آنهایی که برای مدیریت بحرانی ترین بخار در پردازش مواد غذایی استفاده می شوند. از آنجایی که ایمنی این منبع همیشه در خطر بوده است، بخار باید تنظیم شود، که یک چالش برای شیرها و سیستم های کنترل است.

انواع شیر گازی استیل مورد استفاده در صنایع غذایی و آشامیدنی

شیر گازی استیل یک تکه: – این نوع از شیر گازی استیل کم هزینه هستند و اساساً شیر گازی های استیل “یکبار مصرف” هستند. در این نوع شیر گازی استیل نقطه نشتی وجود ندارد.

شیر گازی استیل دو تکه: – این نوع شیرهای توپی رایج ترین هستند. دارای مفصلی است که احتمال نشتی کمتری دارد و قابل نگهداری است.

شیر گازی استیل سه تکه: – این نوع شیرهای توپی را می توان به راحتی برای نگهداری جدا کرد و قطعات داخلی را به راحتی تعویض کرد.

شیر گازی استیل بهداشتی برای پردازش نوشیدنی

شیرهای بهداشتی برای استفاده در کاربردهایی که نیاز به پردازش تمیز یا استریل دارند طراحی شده اند. برای اینکه یک دریچه بهداشتی در نظر گرفته شود، نباید دارای شکاف یا حفره باشد تا از تغذیه و تکثیر باکتری ها جلوگیری شود. سطوح خیس شده (که با محیط فرآیند تماس دارند) باید صیقل داده شوند و شعاع آنها باید حداقل اندازه باشد تا از هرگونه چسبیدن یا به دام افتادن جلوگیری شود. شیر گازی استیل بهداشتی خاموشی محکم و کنترل مشخصه را فراهم می کنند.

انواع مختلفی از شیرآلات بهداشتی مانند گلوب، دیافراگم، پینچ، چاقو یا پروانه وجود دارد، فقط به نام چند مورد. به منظور فراوری نوشیدنی، ما ترجیح میدهیم از شیر گازی استیل بهداشتی استفاده کنیم زیرا آنها به دلیل طراحی عنصر تنظیم کننده دارای برد بالایی هستند، بدون عوارض جانبی بارهای معمولی شیرهای پروانه ای یا کره ای. در حالی که پلاستیک، برنج و سایر مواد برای استفاده در کاربردهای بهداشتی قابل قبول هستند، استیل توسط اکثر افراد ترجیح داده می شود. برخی از رایج ترین کاربردهای شیر بهداشتی در فرآوری لبنیات، دم کردن، و شراب سازی و تولید الکل استفاده می شود.

نحوه استفاده از شیر گازی استیل در صنایع غذایی

شیر گازی استیل برای صنایع غذایی و آشامیدنی را می توان به دو دسته تقسیم کرد. اولی برای تماس مستقیم با غذا و دومی برای وسایلی مانند آب و بخار.

اگرچه هر دو دریچه تنظیم شده اند، اما شیر اول به دلیل تماس مستقیم با غذا به شدت بررسی می شود. کوچکترین آلاینده هایی که از بین می روند می توانند به عرضه آسیب بزنند و منجر به فراخوان های پرهزینه شوند.

شیر گازی استیل بهداشتی از جنس استنلس استیل را ارائه می دهد که اندازه آن از 1/2 تا 4 اینچ است و برای غذا و نوشیدنی مناسب است.

برای مطالعه در مورد لوله استیل صنایع غذایی اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *